Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

2. februára 2015

Modré krídlo anjela

TOMÁŠ TURNER

Ilustračná snímka: Lýdia Šimková

Modrá pesnička

modrý deň modrá noc
dve strany jednej farby
modrý prízrak modrých veží
spev smiech z pier ti neplaší

modré krídlo anjela a ty
v mojom člne tvoje modré paže
dve modré veslá v nočnej košeli
a ja o modrú soľ poprosím

hviezdy vyskočili v modrej bráne
z vlasov pascu kladieš
na modré kone a žirafy
kŕmiš ich modrými ružami

nebo modré v modrej slze
som Kandinský v modrom období
ty moja modrá víla: Siréna
napínaš plachty

a teraz mi chlapi
zahrajte niečo v modrom
/Franz Liszt/



Ranná pesnička

s ránom vstanem          
preč mám spánok          
odovzdane       
na mňa hľadíš zo sna      
cez sklo okna                   

ma to máta
tvoja hlava            
rozospatá                 
a v perinách spánok       
o pol piatej           

len mi znelo
slovo piesne
ku mne smelo
si vošla prahom dňa
spolu s ním

ty si rada
mne do kávy
padne brada              
smeješ sa mi slnku                                 
maj ma rada


Fatum (Osud)
/christianovi morgensternovi/

kopec už rýchlosťou letí        
vezie ma nos v blate                 
či som prvý tretí                      
je mi ukradnuté fuk                

okolo mňa v tejto chvíli            
tancujú a z kvetov vence         
vijú veselo si víly                    
ich brzdy chýbajú mi              

nadávam a mierim na ne
a tak s telom aj svedomie vláčim bahnom
nech sa stane čo sa stane
pred očami južný kríž

i keď celý od hliny zbieram sa tu
na cestu ku hviezdam
horoskopom si nesvietim fatum
sám pre seba pýtam sa ťa
prečo radšej ten kameň krídla nemal a nelietal
christian


Nevítaný hosť
/venované stephenovi kingovi/

vieš tvojho strachu
nemám dosť
z hory zloby
sám ťa budem viesť
kráľ noci desu
ako nevítaný tu hosť
na plese hrôzy
toľko masiek
za každou som ja
zahrať sa s tebou chcem
kúzla ovládam
keď prstom lusknem
tak sa pozeraj
nepochybuj čary sú v tom
šou sa začína
keď ťa zmením
v netopiera
dávne znamenia
kreslím si na papier
tvoje kroky
medzi nimi počujem
tak dosť!


Z mosta
/pavlovi bunčákovi/

Slnko chystá sieťku lúčov
motýle kvety
tie si  k tomu po hladine
píšu zlatými písmenami

My ideme s ním
po moste z jedného na druhý
breh leta do jesene
po mačacom zlate svorka

pozri vravíš nekráčame
ako v tranze opakujeme
naklonení cez zábradlie
dávame mená (veciam)

Zlatým rezom otvoril
nám ústa hrá sa s nami
Správca rajskej záhrady
kúzli vyťahuje z klobúka

Našepkáva niekedy skryje sa
za mrak my z toho máme deja vu
je vo forme figliar
zlaté putá povolia

Zrýchlime a sme zvedaví
na jeho posledný trik
že nakŕmi nás
zlatými rybkami

Iba naše tiene a mlčanie
vypadnú Slnku z rukáva
zrazu mostu zavadziame
je nás plný

Ako pustení z reťaze
zlatou pavučinou krokov
rýchlo do krajiny tieňov
z jedného brehu na druhý

z leta do jesene


 Zo stredoveku         
 /sv. tomášovi akvinskému/

čo vyčítal z kníh
malý tučný mních
čo sa zavrel do kláštora
za hradbami pravdy
Slovo a Majstra /Filozofa/
pozval si za hostí

čo vypísal z kníh
že Múdrosť je láska
spolu s vierou dôkazy
že je na skok k nebu
ešte otvor v stole -
priestor pre brucho

Večný hral s ním fér
na pomoc anjelov
púšťal mu uchom ihly
a Doktor vďaku vzdával
a liečil ľuďom duše
hudbou sfér

v bratstve z ticha
v strede vekov a sveta
v hlave malého tučného mnícha
sa na tisíc rokov rozlialo
svetlo prírody a milosti
a už nezhaslo 


(Verše Tomáša Turnera, ocenené na XXII. ročníku literárnej súťaže Jozefa Braneckého – druhé miesto v kategórii „poézia“. Autor je členom nášho literárneho klubu.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.