Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

24. mája 2017

Princove uspávanky

Členka nášho literárneho klubu Alex (Alexandra) Hoštáková vydala svoju druhú kolekciu veršov. Po zbierke Temné oči (2016) prichádzajú Princove uspávanky (2017).

Autorka nedávno zaznamenala úspech v literárnej súťaži stredných škôl  Zlínskeho a Trenčianskeho kraja, kde získala prvé miesto. 

Srdečne jej blahoželáme a želáme zdravie, tvorivý elán a radosť z písania.



Nemá tvár

Len ticho.
Chcem toho tak veľa?
Len pokoj,
len ja, myšlienky a biela stena.

Bez ľudí
a ich rečí, slov či smiechu,
bez pachu človeka.
Len ja a myšlienky, ktoré vytekajú skrz prestrelenú miechu.

Len zvery.
Nemé tváre, masívne telá.
Pocit bezpečia.
Len ja, myšlienky a zver, chcem toho tak veľa?

Len jedna izba či celý svet.
Len nech som sám či s nemým tvorom.
Nič viac nežiadam.
Ten ma ochráni aj pred nočnou morou.


Samota bez konca

Sedel sám.
V tom kúte smutne čakajúc
na zázrak, ktorý nie a nie prísť.

Sedel sám.
V mysli tíško dúfajúc,
že ten zázrak musí prísť.

Sedel sám.
V kúte špinavom
ako jeho činy.
Sám v období sychravom.
Rozsudok znel, že je vinný.

Sedel sám.
Bez pomoci iných.
Sedel tam
uprostred štyroch stien sivých.

Sedel sám.


(Básne zo zbierky Princove uspávanky.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.