Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

31. mája 2017

Drobnôstky Dušana Žembera

Antivulgarizmická

Ako vyznať lásku...
ako ju dať najavo...
Ako priznať, že nechcem cit schovať...

A pritom nebyť na smiech,
keď bývam slušne zdvorilý...
V katastrofálnej dobe devalvácie slova

(Jar)



Zvlčilý 


Usmieva sa, myslím, nemá hany.
Do tváre sa smeje bezzubý.
Život hrboľatý, samé hrany...
Mňa nepripraveného zobudil.

Ako vtáčik na lep som mu sadol.
So spevom a plný emócie!
Nechápajúc, otázky som kládol...
Neodpovedá!
No s pôžitkom ma bije.

(Leto)



Zbytočné kvapky 


Nenariekaj, nie je to zlé,
aj keď život nejde po vôli.
Netráp sa, to nie je dážď,
to iba trošku mrholí.

Ver mi, svet je už taký,
silným viacej dovolí.
Vravím, neboj, žiadna búrka.
Stále iba mrholí.

Keď začne pršať, poplačeš si
a isto to zabolí.
No zatiaľ je času na dážď,
pozri, iba mrholí.

(Jeseň)



Minulosť 


Len zopár krokov proti vetru.
Aspoň kúsok proti prúdu času.
Spomienky sa na biely stôl prestrú
a vyberiem si z nich tú našu.

Chvíľočka pokojná ako v tvojom lone
a vtom prítomnosť mi ruku podáva.
Pomýlený ako pavúk na záclone
a každá sekunda je prítomnosti poprava.

(Zima)



(Ukážky z poetických zbierok.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.