Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

30. decembra 2019

Radosť z tvorby


Rozhovor s Ľuborom Benkovičom
(Pripravila Lýdia Šimková)

 
Ľubor Benkovič
Ľubor Benkovič (1964) sa venuje pesničkárstvu i grafickej tvorbe, pravidelne publikuje „veršované obrázky“ v inzertných novinách Pardon. Samizdatovo si vydal zbierku veršov a kresieb Anarchistické sociálne istoty.


Čo alebo kto ťa priviedol k písaniu?
Radosť z hrania sa so slovami a potreba mať čo spievať v pesničkách, ktoré som začal vymýšľať.

Kde nachádzaš inšpiráciu?
V odlišnosti pohľadu na svet od nevedomej masy okolo.


Čo čítaš, o čom premýšľaš?
Väčšinou pop psychológiu, premýšľam o tom, ako sa zlepšiť. Mám rozčítané: David R. Hawkins – Vševidoucí Já a James Clear – Atómové návyky. Moja „naj“ kniha, to je asi Eckhart Tolle – Moc prítomného okamihu, ktorá vo mne okamžite zarezonovala a dokázal som ju prijať takmer bez výhrad. Podobne je to aj s jeho knihou Nová zem.


Čo považuješ za svoje úspechy v živote?
Vzťah s partnerkou.

O čom ešte snívaš?
O zmúdrení ľudstva. A svoj vysnený svet nielen snívam, ale si ho vytváram neustále. Stačí kliknúť na lubor.sk – tam to všetko je :-)

Taký malý životopis...
Gymnázium, strojarina, vojenčina, konštruktér, marketing, predaj, export, import, grafik, leukémia, čiastočný invalidný dôchodca... momentálne „naj“ je prítomný okamih, ktorý neustále prežívam.
V Pardone som od prvej polovice deväťdesiatych rokov. Som tam zviditeľnený svojimi textami a grafikou postavičiek.

Čo sa kreatívnych križovatiek týka, tak napríklad vlastná webstránka lubor.sk, môže si ju každý pozrieť... 
A vytvorenie kanálu na YouTube – tiež s názvom lubor.sk. Tam mám zatiaľ tri animované klipy svojich pesničiek.

A čo skupina „Bez ladu a skladu“?
Členom som nikdy nebol. Nanajvýš by sa to dalo nazvať nehrajúci člen, ale v skutočnosti som textárom, a to od začiatku kapely niekedy v polovici osemdesiatych rokov až doteraz. Aj keď už ako regulárna skupina dávno nefunguje, nové pesničky nerobia, čiže ani nové texty nepotrebujú. Existujúce pesničky tu však sú stále :-)

Vydané knižky:
Anarchistické sociálne istoty

Ocenenia:
Otvorené srdcia ľudí, keď zistia, kto som – čo som.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.