Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

19. júla 2019

Básne spod líščej nory


Nad novou zbierkou poézie členky LK OMEGA

Alexandra Hoštáková
Na júnovom stretnutí Literárneho klubu Omega som krátko predstavila v poradí štvrtú zbierku Alex Hoštákovej Básne spod líščej nory. Autorku trápia vážne zdravotné problémy, ale všetkých nás teší, že chuť písať ju neopúšťa. Citujem jej slová na margo novej zbierky:

„Za šesť rokov písania som si prešla viacerými etapami písania. Písala som depresívne básne, básne plné hnevu a nenávisti, napísala som básne, ktoré by nikdy nemali uzrieť svetlo sveta a napísala som i básne, ktoré si máte možnosť prečítať dnes. Básne spod líščej nory je v poradí moja štvrtá napísaná zbierka, ktorá obsahuje oveľa viac pozitívnejšiu tvorbu, zameriavajúcu sa na dôležitosť mať okolo seba priateľov, ktorí nám pomôžu v ťažkých chvíľach... Sama nepovažujem za dôležité mať okolo seba priateľov, nuž v období písania tejto zbierky si pero, zdá sa, písalo vlastné riadky...“


Venujem svojej mame, pretože to je najmenej, čo si zaslúži za to, čím všetkým si so mnou prešla.

Skončila sa pieseň,
zaduneli hromy.
Dokonca aj keď nastala holá jeseň,
tú melódiu pamätá si vtáctvo i stromy.

(úryvok z básne Zasnežená flauta)

Autorke úprimne želáme potrebné zdravie a chuť do písania. Členovia LK  OMEGA.

Jana Poláková


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.