Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

11. decembra 2016

Andrea Trusková: Verše

Paleta
Ilustračná snímka:
Lýdia Šimková

aký rozmer
tvojej lásky –
MODRÉ nebo
nad priepasťou
BIELY cukor
na dne kávy
ČIERNOU kriedou
hravo spájaš
ŽLTÉ body
(z púpav veniec)
vôkol hlavy
… a potom -
prečo
som taká
nebezpečne
(bez)farebná



8. 10. 2016

Obleč ma
do tvojich očí
ja sa
do klbka ticha
stočím
Navleč ma
do tvojich pohľadov
do vlny želaní
nech chladná srieň
sveta
ma nikdy nezraní
Zobleč ma
z cudzích pohľadov
a z cudzej viny
nech chladná srieň
neblíži mne
a tým
ani iným
Skry si ma
pod krídla
svojej nežnej moci
nech žiarim láskou
za tmavotmavých nocí

Život je jeden VEĽKÝ pocit


Daniele

Toľko
            krokov
            rokov
            z okov

krok-sun-krok
rok-sun-rok
prechádzaš
tieňmi minulosti
nerátaš
sebe
zlámané kosti
za daň čo bolo
(a bolí)
krok-sun-krok
čakáš sa
čakáš ho –
možno o rok
možno o rok...


„Haľamovo“

Dlho
si chodila
Maša
kým si
našla
komu dáš
svoju nehu?


Pátrovi Franekovi

Vravíš
vy ste soľ zeme -
            nebojte sa
            že presolíte
Vravím
stačí prisáľať
niekedy preosiať
naše a tvoje
svetlá v tme
            nech nám
aspoň oči iskria
aj to Boh
s úsmevom zoberie
Soľ topí ľady
ty solíš
s nehou
akoby sme boli
z cukru –
            toto je Božia láska


Preteky (z)mieru

V začiatku cieľ
na konci štart
je tvoja cesta
strieborným prachom
pozlátená
čo ani súperov
            ani víťaza
            nemá
Počuješ výstrel?
Tak bež!
Len čo ťa predýcham
pobežím
pobežím tiež


(Ú)skok(y)

Chcem
sa
prepadnúť
na samé dno
modrého neba
Teba sa nebáť
nebáť sa seba
teba sa nebáť
báť sa
že nie som
že nie som
vedľa teba


(Básne ocenené v literárnej súťaži Jozefa Braneckého Studňa sa tajne s dažďom zhovára – 2016)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.