Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

14. septembra 2015

Pocity Izabely Bulkovej

Izabela Bulková: Pocity
JSM PRINT, 2015

Izabelu Bulkovú (Izku), členku LK OMEGA, ktorý pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku (už devätnásty rok), vníma kultúrna verejnosť cez jej maliarsku tvorbu. Svoje umelecké aktivity rozšírila o písané slovo. Na svojom konte má dve básnické zbierky a knižku krátkych próz Veľmi veselé príbehy.

Vyjadrujem tu svoj názor a postrehy, pretože tvorbu Izky Bulkovej poznám od okamihu,  keď sa mi len tak mimochodom zmienila o tom, že píše. 


Aj v týchto poetických textoch sa vyznáva z túžby po vzájomnom pochopení, zblížení sa s druhými, snaží sa vyjadriť prostú pravdu, pravdu o sile lásky. Jej verše symbolizujú radosť, vieru, nádej. Uvedomuje si však, že cesta života býva dláždená utrpením. Istý kanadský básnik povedal: „Koho kopú múzy, toho kope aj život. Básnik, ktorý netrpel, nie je básnikom.“

Pravdivosť týchto slov cítim aj z poézie autorky. Žensky, citlivo, láskavo – napísané z prežitého, miestami s trochou nostalgie – nám dáva nazrieť do svojho detstva, intimity a všetkého, čo je pre ňu dôležité. Rodina, blízki ľudia, priatelia, Bošáca a maliarske aktivity...

Izabela Bulková prikladá verš k veršu s úmyslom obohatiť, skultúrniť a pozdvihnúť význam poézie v dnešnej  dobe. Preto prichádza s knižkou Pocity. Skúsme v nej nájsť aj niečo pre seba.

Jana Poláková


Pripájame ukážky z tvorby Izabely Bulkovej:

Osud

Už neplačem
nad osudom.
Boh dal mi silu
talent a cit pre krásu.

Opäť vnímam
všetky krásy sveta.
Let motýľov
spev vtákov
svit lúčov slnečných
pavučinu s kvapkami rosy
vôňu a krásu lúčnych kvetov
kvitnúce stromy
farebné jesenné listy
i voňajúce hory.

Načo plakať
nad osudom?
Boh mi dal silu
lásku a cit pre krásu.


Na záver

Pocity
myšlienky
do slov utkané
zurčia
sťa bystrý potôčik z jari.

Nájde sa niekto vari
koho nepoteší
slovo básnika?

Nielen
chlebom je človek živý
verš básnika
s dušou človeka
koná divy.

Teším sa
že pri čítaní
mojich veršov
budeme spolu
energiou lásky
prepojení.


Láska

Som krásne
nežne tichá
som krása krás
a múza múz
som láska
nekonečná
večná.

Som život
smútok i radosť
svetlo aj tma
som nádej
svetlo  sveta
som láska
nekonečná
večná.

Som stromom
lúkou
kvetom
oblohou
som krásou sveta
som nadčasová
som láska
nekonečná večná.

Bezo mňa
by zhynul svet.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.