Literárny klub Omega je neformálne združenie literárnych tvorcov a priaznivcov literatúry
pôsobí pri Verejnej knižnici Michala Rešetku v Trenčíne.

6. augusta 2015

BRAK – literárny klub

Ilustračná snímka: Lýdia Šimková
Bol prvý júl 2015 a ja som bola v Bratislave robiť „babysitting“ môjmu vnúčikovi Adamkovi. Veľmi rád chodí do Medickej záhrady, kde je veľa detí, krásne upravené a udržiavané detské ihrisko a mnoho lavičiek na oddych, a čo ma najviac potešilo, nemajú tu prístup zvieratá, hlavne psy. Preto aj tráva je čistá a vytvorené zákutia s dekou na tráve urobia tiež svoje, v pekné slnečné a teplé dni.

Pri vstupe do Medickej záhrady, hneď vpravo je prístrešok, kde si môžete príjemne posedieť, prečítať časopis a vypožičať si aj nejakú knihu. Všimla som si vývesnú  tabuľu, kde som sa dočítala, aké programy budú počas leta prebiehať práve tu v Medickej záhrade.


Prišli sme dobre, dnes budú robiť čítačku svojich diel členovia Literárneho klubu BRAK z Bratislavy. Keďže aj ja som členkou literárneho klubu (v Trenčíne) a doposiaľ som nezaregistrovala tento literárny klub, tak ma to zaujalo. Vyčkávala som na úvod a bola som veľmi zvedavá, ako a kto organizuje toto stretnutie. Pomaly sa to začínalo, prišlo auto s ozvučením, ako v divadle poukladali stoličky – a začali prichádzať predovšetkým mladí ľudia. Celkom zaujímavé. Zhromaždilo sa do tridsať ľudí ako divákov a navyše niekoľko členov LK Brak.

Celú čítačku moderovala Oľga Gluštíková. Postupne predstavila každého zúčastneného člena klubu a povedala pár slov o ňom a jeho tvorbe. Spôsobom otázok a odpovedí. Vytvorila sa ozajstná pohoda a príjemná nálada. Čítačka mala ľahký, príjemný, prirodzený a oddychový priebeh. Jednotliví členovia klubu sa predstavovali verejnosti, ktorá sa tam zišla. Oboznámili prítomných so svojou tvorbou. Určite aj dodali chuť iným, aby sa venovali viac literatúre a spoznávali slovenskú tvorbu a zaujímali sa o ňu.

Medzi jednotlivými vystúpeniami členov bola hudobná vložka, ktorú zabezpečoval  tiež člen  klubu Matej Kubriczký. Svoje poetické dielka, prípadne dielka svojich literárnych kolegov, zhudobňuje a hrá ich na gitare. Bolo to milé a zaujímavé. Tóny tohto mladého gitaristu zaujali aj niektoré malé deti. Aj vnuk Adam pribehol  za mnou z preliezačiek a sledoval hru na gitare.

Najmladšia členka klubu Anka Púchovská, maturantka, predniesla svoju tvorbu.  Ďalšia zúčastnená klubistka Lenka Roskošová... a Martin Kubík, ktorý píše básne a fotí. Ostatné mená som nezachytila.

Po peknej a vydarenej akcii som si počkala na Olinku Gluštíkovú a čo- to sme hovorili o literatúre a literárnych kluboch.  Literárna skupina mladých ľudí ma zaujala, a tak o nej píšem aj na našej webstránke.

Lýdia Šimková



Literárny klub BRAK
Pracuje už tretí rok, ale vraj v utajení, teda funguje na sociálnych sieťach (Facebook). Okrem toho členovia klubu robia naživo čítačky svojich diel, či už poetických alebo prozaických. Aktívne vraj pracuje asi pätnásť členov (celkovo okolo tridsať členov), prevažne mladých ľudí.

Stránka, ktorú si založili: brak-klub.blogspot.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak chcete pridať svoj komentár k článku, nech sa páči.
Diskusia je moderovaná, komentár preto nebude publikovaný hneď,
ale až po jeho schválení administrátorom.
Ďakujeme.